de stichting

Het bestuur van de stichting bestaat uit de volgende personen:

Dhr. J. Buizert: voorzitter

Johan is sinds anderhalf jaar voorzitter. In het dagelijks leven is hij directeur van een basisschool in Eindhoven. Betrokken bij het project vanwege interesse voor ontwikkelingswerk, in het bijzonder voor onderwijs.
stichting_djenne_1
Mevr. J.van Beers: secretaris

Jeanne heeft stichting Djenne opgezet en is vanaf het begin bestuurslid. Jeanne is werkzaam als staffunctionaris bij Impegno. En daarvoor was ze 3 jaar directeur van het Designhuis in Eindhoven en 12 jaar districtsmanager bij Humanitas. Jeanne coordineert het vrijwilligerswerk en de activiteiten voor de stichting en daarnaast de werkzaamheden voor de stagiares die naar Mali gaan.Haar specialtiteit binnen het bestuur is ook de aanvragen van de fondsen.
Jeanne van Beers
Dhr. W. Schijns: secretaris
Wolf is ruim anderhalf jaar secretaris. Wolf is nu gepensioneerd. Hij werkte op de TU Eindhoven en promoveerde op de architectuur in de Dogon in Mali. Wolf is 30 jaar geleden zeer actief geweest in de wederopbouw van de stad Djenne. Zo’n 20 jaar lang is er gewerkt aan de stad en hiermee is de stad op de Unesco wereldlijst gekomen.
Wolf schijns
Dhr. A. van Rangelrooij: bestuurslid

Arie is sinds drie jaar adviseur geweest in het bestuur, waarna hij heeft besloten om bestuurslid te worden bij stichting Djenne. Hij is directeur van architectenbureau En-En te Eindhoven en maakt het ontwerp voor het centrum in Djenné. Arie ontwerpt binnen zijn kantoor veel scholen. In zijn studententijd is hij bezig geweest met het opmeten van de oude stad Djenné. O.a. met zijn gegevens is Djenné later door de Unesco op de lijst van werelderfgoed gekomen. Als Arie in Djenne komt kennen vele mensen hem.
Arie van rangelrooy
Dhr. P. Hellings: bestuurslid

Paul Hellings is werkzaam bij de Algemene Onderwijsbond, als senior stafmedewerker bekostiging. De drijfveer van Paul is dat alle kinderen van Djenne de kans krijgen om naar school te gaan, zodat ze later in staat zijn om een bestaan voor zichzelf op te bouwen
Paul Hellings - Bestuurslid van stichting djenne