stichting Djenne zet projecten op in Mali.

Dit gebeurt in de stad Djenne in samenwerking met association AADI. Een partner die zich hard maakt in Djenne voor de minste bedeelde, de vrouwen en de kinderen. AADI werkt in Djenne op dit moment binnen school en landbouwprojecten. Ook is AADI bezig om een project op te zetten rondom ziektekostenverzekeringen, microkredieten en hiv-aids.

Stichting Djenne heeft in samenwerking met AADI een nieuwe Association opgezet waar 5 mensen in zitten: 2 bestuursleden van AADI, twee bestuursleden van stichting Djenne en Boubacar Kouroumansse.

In Djenne speelt Boubacar Kouroumansse ook coordinator van de projecten van stichting Djenne.

In Bandiagara werkt stichting samen met association Tuma Barama. Ook hier zit 1 persoon van stichting Djenne in het bestuur en 1 persoon van stichting VAM in het bestuur van Tuma Barama.

Tuma Barama coordineert de projecten in Bandiagara.

In Bandiagara speelt Amadou Ouologuem coordinator van de projecten van stichting Djenne.

Alle projecten die stichting Djenne opzet komen voort uit liefde voor de stad en voor het land. Alle projecten dragen bij aan verbetering van het leefklimaat van bepaalde groepen.

Bij alle projecten wordt samengewerkt met de plaatselijke bevolking. Als stichting Djenne er niet meer is moeten de projecten gewoon door kunnen gaan.

In feite werft stichting Djenne in Nederland de financiele middelen voor de projecten in Mali. Uitgangspunt als eerste is dat ook het land Mali een bijdrage moet leveren in de projecten dit kan zijn in het geven van grond, het betalen van de leerkrachten en de directeur van de school.

Ook kan de stad Djenne zelf komen met ideeen voor projecten. De stad heeft op dit moment de vraag neergelegd of stichting Djenne middelen kan zoeken voor een project.